HTML

JóVáros Blog

Nyomor, drog, prostik, kilátástalanság. Sokezer jobb sorsra érdemes ember otthona. Hírhedt, vagy épp a háttérben sunyító ifjú pártkatonák irányítása alatt. Tehetségtelenek, gátlástalanok, korruptak, hazugok. Nem az egyik, vagy a másik párt színeiben. Mert mindannyian benne vannak. Mutyiország mutyivárosának megélhetési zsúrfiúi. Hozzánk sodorta össze a szemetet a szél. Ide porszívó kell. Ipari méretű. Mert elég belőlük.

Friss topikok

  • azapali: Egy nemzet,Nagy Imre,'56 meggyalázása,egy színészkedő képmutató éltal ! (2016.06.07. 00:16) Ruszkik haza!
  • Apa5406: 2018, azt meg is kell érni! (2015.12.27. 11:25) Láncreakció
  • mscee reload: Gabesz. Kampec dolóresz. (2015.08.03. 15:05) Viktor's Secret
  • Levente Lehoczky: Ahogy itt elolvasgatom a hozzászólásaitokat, egyikőtök sincs a helyzet magaslatán, már ami fejlett... (2014.06.11. 15:35) Békemenet light
  • Edit Elekes: Nagyon jó ez az oldal... A többi bejegyzés is érdekes, így egészen más megvilágításba került minde... (2014.05.05. 10:00) Férfias Játékok

Kedvenc Blogjaim

Feedek

Teszt

08.szabogabor 2014.01.30. 07:12

Mégpedig demokrácia-teszt. A Demokratikus Koalíció demokrácia tesztje. Hogy kiderüljön, hogy az-e, aminek látszik, és ami miatt sok pártonkívüli demokrata is támogatja, vagy pedig egy a vizet prédikáló, ámde suttyomban páleszt kóstolgató politikai alakulatok közül.

Ennek a tesztnek oka van. Mégpedig egy tegnapi beszélgetés, amit a fészbukon folytattam. Saját csoportomban - JóVáros Alapítói - próbált néhány DK-aktivista falhoz állítani. Az ilyesmi persze könnyen átlátható akció, ha az ember a fórumozás hőskorában az Index virtuális csataterén vérteződött hordányi fidesznyikkel és nácival szemben. De szépen végigcsináltam, naiv szerepben, érvelve, higgadtan. Kíváncsi voltam, meddig mennek el a delikvensek.

Lettem közben hazaáruló, ami azért szép teljesítmény. Nem töröltem sem a hozzászólást, sem a hozzászólót, pedighát azért ritkán szoktak fészbuk-csoportok adminjai ilyesmit fönt hagyni. Dehát a demokrata az minden pillanatban demokrata marad, nincs olyan, hogy kicsit ebből hazamegy, aztán majd folytatja. Úgyhogy fönnmaradt a szöveg is, az ember is, jó ez így.

A tegnapi akció klasszikus volt, bár egy kicsit átlátszóbb a kelleténél. A netes fórumharcok hőskorszakában az ilyesmit falkázásnak, vagy hordázásnak hívtuk. Mikor több ember egyidőben ráesik egyre, gyorsan írnak, hogy válaszolni se igen legyen idő, egymásnak igazat adnak - ez a fészbukon különösen jól mutat, lehet lájkolgatni -, támogatják egymást mindenféle formában. A célja egyszerű: többséget mutatni, mintha az általuk képviselt vélemény lenne a mérvadó, és pszichológiai nyomás alá helyezni az ellenfelet.

Összességében jól csinálták, csakhát ehhez rossz személyt választottak céltáblaként. Engem az ilyesmi ugyanis nem zavar, sőt szórakoztat. Pallérozza a vitakészséget, tehát tulajdonképpen hasznos. Egy hibát azért elkövettek. Egyikük pár órával korábban kérte a felvételét a csoportba, amit én szokás szerint mérlegelés nélkül jóváhagytam. Aztán pár órával később már csimpaszkodott is ugyanő rajtam. Csaxólok, hogy az ilyen akciókhoz türelmesebbnek kell lenni, mert ez így szervezési hiba.

Na, ennyit a formáról. Lássuk a tartalmat. A lényeg annyi volt, hogy rá kéne venni a Szabót, hogy szépen álljon bele a Mesterattys kurzusba, vagy ha nem, akkor maradjon csendben. Ennek kapcsán jött aztán a hazaárulózás is. Mert ha nem ezt teszem, akkor az hazaárulás.

Ez persze eleve szereptévesztés volt részükről, ugyanis egy apróságot elfelejtettek. Nem vagyok párttag, saját szuverén döntésem miatt támogatom jó régen a Ferit. És egy független közvéleményformálót ily módon aligha lehet rávenni bármire. Türelmes fajta vagyok, nem is azonosítottam Őket a DK-val. Ha azt tettem volna, akkor most nem tesztelnék, hanem visszalőnék ágyúval.

Szóval pár önkéntes gondolatrendőr merítkezett meg kicsit a Fidesz által anno kitalált és meghonosított net-bolsevizmusban. El is lehetne ezt ennyivel intézni, tockost most megkapták, a barack elmarad, csakhogy...

Csakhogy látok ilyesfajta mentalitást elharapózni DK-s körökben. Egyre több a házmester. Tán klónozzák őket. Szóval az egyik vád az volt, hogy én manipulálom a DK-t. Hogy terjeszkedem. Merthát mindenféle DK-csoportokban megjelennek az írásaim.

Khmmm. Kizárólag olyan csoportokban vagyok jelen, ahová meghívtak. Soha, sehová nem kértem a felvételemet. Mikor valamit megírok, akkor azt linkként fölrakom több helyre. DK-s csoportokba is. De még csak nem is mindegyikbe. Sőt. Egyébként meg blogom olvasóközönségének négyötöde független gondolkodó ember, akinek maximum annyi köze van a DK-hoz, hogy tán épp az én külső szemlélődéseim nyomán számosan közülük Dk-támogatók lettek. Ugyanis a függetlenek hisznek egy függetlennek, de egy pártaktivistának - épp az elmúlt húszév tapasztalata alapján - nem.

Annyit elértek a tegnapi akciózók, hogy ma minden csoportba, ahol tag vagyok, fölrakom ezt az írást. És nézzük meg, mi lesz a sorsa. Ugyanis ez választóvíz. Derüljön ki időben, hogy miként viselkedik a DK éles helyzetben. Egy párt ugyanis nemcsak a vezetőjéből áll, hanem a tagságából ugyanannyira. Ők vannak a terepen, ők viszik jó, vagy épp rossz hírét az általuk képviselt alakulatnak.

Hát akkor lássuk, kik vagytok. Demokrata nem fél az ellenvéleménytől. Demokrata nem cenzúráz. Ha mégis, akkor az nem demokrata többé. Nagy csalódás lenne, ha kiderülne: a házmester-morál a szervezőelv. De még mindig jobb ha a valóság kiderül időben, mintha a szőnyeget púposítaná.

Ti jöttök.

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jovaros.blog.hu/api/trackback/id/tr125789445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

libsibolsika 2014.01.30. 11:31:57

Korábban ezt írtad:
"független politikai blogból nincs túl sok. Olyan meg csak egy van, aminek gazdája bevallottan és fölvállaltan Feri-szimpatizáns."
Most már te is ládod, hogy ilyen nincs! Olyan nincs hogy valaki gyszerre független és szimpatizáns is.
Ha független vagy akkor bírálhatsz bárkit és ha véleményedet nem kötelező elfogadni akkor lehetsz te egy sikeres blogger. Ha pedig feladod függetlenséged és bevallottan szimpatizáns vagy akkor bizony el kell fogadni a többségi véleményt nyilvánosan és csak zárt körben lehet ellenvéleményeket megütköztetni. Egyébként meg jogosan fogják rádsütni a "BOMLASZTÓ" billogot!

08.szabogabor 2014.01.30. 11:39:50

@libsibolsika: Nincs többségi vélemény. Reggel óta ez kiderült. Van négy ember, csak mindenhol jelen vannak, és ők próbálják meg a különböző fórumokat vonalasítani. Pár spanjuk még biztos lappang valahol, de maga a DK tiszta. Megért ennyit a kísérlet, sőt :)

sickboyy 2014.01.30. 13:07:33

Valaki nagyon ráér:) Ezt munkaidőben nyomod, vagy csak hobbiból?

Andráska8 2014.01.30. 13:16:08

Mindenhol vannak agymosottak. Ezt már korábban is írtam itt.
Nem általánosítanék.
Szerintem túlliheged.

libsibolsika 2014.01.30. 13:42:31

@08.szabogabor: Szerintem meg kialakult az összefogás többségi véleménye! Még a Szanyi is elfogadta Gyurcsányt, pedig még egy hónapja ez elképzelhetetlen volt. Gyurcsány meg egyszerűen rajongója lett Mesterházynak! :-)
És ez így van rendjén! Te meg függetlenként nyugodtan bírálhatsz bárkit, úgy senkit se fog zavarni még akkor se ha teljes képtelenség az amit leísz.

08.szabogabor 2014.01.30. 17:19:16

@libsibolsika: Hogy mi az összefogás többségi véleménye, az meg végképp hidegen hagy, Szanyit meg csak akkor idézz nekem, ha melléraksz egy kis Puchot is:) A demokráciának egyébként szerves része a kisebbségi vélemény hangoztatásának szabad biztosítása is. Pl. ebben sem demokrata a Fidesz. Nem szeretném, ha a DK a fideszi útra lépne. De mint látom, nem lép. Csak néhány bolsevik képtelen túllépni Aczéli szocializációján.

08.szabogabor 2014.01.30. 17:20:28

@Andráska8: Érdemes tisztázni, ami tisztázható. Ez az. Sikerült is. Holnap végre nyugodtan dícsérhetem a DK-t:)

sverde 2014.01.30. 20:58:50

Úristen, mi van itt? Tébolyda. Érteni sem akarom. Mi vagy Te most!? Független? GyF szimpatizáns? DK szimpatizáns? Eldöntenéd végre??? Van EGY véleményed! GYF is hozott egy döntést az Összefogás irányába! A DK Vele megy. Ez Neked szimpatikus? Igen? Nem? Akkor még szimpatizáns vagy? Igen? Nem? Ennyi. Elfogadnád végre, hogy az embereknek a Te elgondolásod menetének ellenében is lehet véleménye, döntése??? És az lehet jó és rossz!? Majd a jövő eldönti. Mindenki cipeli a saját keresztjét! Te csak abban döntesz, hogy kíséred az útján, avagy sem.. FEJEZD BE!!!

08.szabogabor 2014.01.30. 22:40:37

@sverde: Eszem ágában sincs. Néha kell egy kis provokáció, hogy kiderüljön, lappang-e valami a színfalak mögött. Ma sok DK-s csoportot figyeltem. A cenzorok visszavonulót fújtak. Úgyhogy holnap végre maradéktalanul írhatok jót a DK-ról. :)

libsibolsika 2014.01.30. 23:35:50

@08.szabogabor: Ép most szúrtad hátba a DK-sokat! Azért az egy kicsit durva azt írni róluk, hogy egy blogbejegyzés miatt megváltoztatják a moderálási alapelveiket! Ez még viccnek is rossz! Ilyen lekicsinylő véleményől bármely párt szimpatizánsa eldobja az agyát!

08.szabogabor 2014.01.30. 23:41:06

@libsibolsika: Nem a moderálási elveiket. Önkéntes gondolatrendőrök próbálták elüldözni a gondolkodást. Ők marginalizálódnak. Marginalizálódtak.

08.szabogabor 2014.01.30. 23:44:47

@08.szabogabor: És persze nem csak a blogbejegyzés miatt. Nyilván nem mondok semmit DK-s csoportok érdemi, tartalmi dolgairól, de mondjuk úgy: olyasmit írtam le, amit már le kellett valakinek írni, csak épp a pszichothrill miatt nem tették. Én csak hangot adtam egy gondolatnak, amit igen sokan szerettek volna már kimondani. És most kimondják. Én csak az ingert tudtam adni.

babika12 2014.01.31. 08:39:48

@libsibolsika: Nagyon tévedsz! Szanyi nem fogadta el Gyucsányt, csak befogta az orrát, megtört a gerince, ha volt neki és meghajolt a vezetője akarata előtt! Ajánlom nézegetni azokat a képeket, ahol M.A. és Gy.F. együtt "szerepelnek", én egyáltalán nem látok rajongást! Vedd a szemügédet, vagy elszívóval a ködöt eltüntetni!

libsibolsika 2014.01.31. 13:05:17

@babika12: Bocs, ha nem jött át az irónia! Azt hittem legalább a második "rajongós" gondolatból látszódik. Persze, hogy igazad van!

babika12 2014.01.31. 15:29:01

@libsibolsika: :) Lehet, hogy rosszúl értelmeztem!

sickboyy 2014.01.31. 21:20:26

@libsibolsika: Szerintem már megszokhattad volna, hogy a Szabónak ekkora arca van. Ismerhetnéd már ennyire:)
süti beállítások módosítása