HTML

JóVáros Blog

Nyomor, drog, prostik, kilátástalanság. Sokezer jobb sorsra érdemes ember otthona. Hírhedt, vagy épp a háttérben sunyító ifjú pártkatonák irányítása alatt. Tehetségtelenek, gátlástalanok, korruptak, hazugok. Nem az egyik, vagy a másik párt színeiben. Mert mindannyian benne vannak. Mutyiország mutyivárosának megélhetési zsúrfiúi. Hozzánk sodorta össze a szemetet a szél. Ide porszívó kell. Ipari méretű. Mert elég belőlük.

Friss topikok

  • azapali: Egy nemzet,Nagy Imre,'56 meggyalázása,egy színészkedő képmutató éltal ! (2016.06.07. 00:16) Ruszkik haza!
  • Apa5406: 2018, azt meg is kell érni! (2015.12.27. 11:25) Láncreakció
  • mscee reload: Gabesz. Kampec dolóresz. (2015.08.03. 15:05) Viktor's Secret
  • Levente Lehoczky: Ahogy itt elolvasgatom a hozzászólásaitokat, egyikőtök sincs a helyzet magaslatán, már ami fejlett... (2014.06.11. 15:35) Békemenet light
  • Edit Elekes: Nagyon jó ez az oldal... A többi bejegyzés is érdekes, így egészen más megvilágításba került minde... (2014.05.05. 10:00) Férfias Játékok

Kedvenc Blogjaim

Feedek

107 ezer

08.szabogabor 2014.02.16. 06:09

Kocsis Máté szájával a Fidesz ennyi harckész kampányaktivistáról beszél. Kamu. Én ugyanis 2011-ben Kocsisnak helyi népszavazási kampányfőnöke voltam. Én mozgattam Kocsis nevében a Fidesznyikeket. Pontosan tudom, mi a valóság. És el is mondom.

Ez volt az elhíresült Nyolckeres Népszavazás, ami aztán később mint "hajléktalanüldözős" akció lett elkönyvelve. Nem az volt, akik valóban odafigyeltek a tartalmára, vagy épp Nyolckeresek, azok tudják. Magam is megírtam korábbi blogomon annak teljes történetét, előzménnyel, utózmánnyal, caklipakli. Büszke nem vagyok rá, nyugi, akkor sem voltam, de most menjünk tovább, mert nem ez a téma.

Szóval azon kevesek közé tartozom, akik a gyakorlatban ismerik a Fidesznyik kampánygépezetet. Nálam volt ugyanis annak joystickje egy teljes hónapig. És mielőtt az Összefogás pánikba esik egy puszta számtól, nem árt tisztázni a valóságot.

Matekozzunk kicsit. A Nyolckerben 80 ezren laknak. A Fidesz 2011-es taglétszáma 30 ezer volt. És ezek a tagok, magyarul Ők a legaktívabb aktivisták nemde. Tízmilliós országnak egy 80 ezres kerület az épp a 0,8%-a lakosságszámban. A Fidesz taglétszámának 0,8%-a az 240. Nettó matekkal ennyi Fidesz-tag fölött kellett volna tudnom rendelkezni. Namost még 24 se volt, nem hogy 240.

Igen, tudom ez leegyszerűsítés, merthát nem egyenletes a tagok, aktivisták eloszlása, meg a korosztályos haranggörbe sem lett figyelembe véve. De ez a számolás pontosságát valójában lényegesen nem befolyásolja. A nagyvárosokban ugyanis több a Fidesznyik, mint a falvakban, úgyhogy annak a 240 nyolckeres Fidesznyiknek inkább többnek kellett volna lenni, mint 240. De mégegyszer mondom: 24 sem volt.

Papírtagság, nem több. Ne keverjük össze a Békemenetekkel. Nem véletlenül rendezik azokat is ritkán, és nem véletlenül raknak mindent - busz, kaja, pia, némi költőpénz - az egész országból összeszedett népség segge alá. Kéthavonta egyszer csinálni egy fizetett dzsemborit, az nem aktivitás. hanem parasztvakítás. Akik ott résztvesznek, annak a többsége valódi kampányban, házról-házra menésben, plakátolásban, standolásban nem aktivizálható. Akik meg igen, na azoknak sincs hozadéka. Merthát a jó aktivista az nem szendvicsember, hanem értelmes igehirdető. Tudja, mi miért van, van agya, nem csak szórólap-tároló. És a Békemenetben ilyenek nem gyalogolnak.

Nade vissza a konkrétumokra. A Nyolckeres Fidesz tagság akkortájt hivatalosan 200 fölött volt. Mikor megkaptam a Kocsistól a rendelkezést fölöttük, azt elfelejtették mondani, hogy ezeknek a többségét oly rég látták, hogy azt se tudják, él-e még.

A gyakorlatban támaszkodhattam a 12 Fidesznyik önkormányzati képviselőre, pár külső bizottsági tagra, meg néhány családtagjukra. Mondom, max 24 ember, nem 240, mint amennyinek lenni kellett volna. 24 ember egy jól szervezett kampányra persze elég lehet, de az már nem az a római légió, aminek a Vérnarancsok így a kampányinduláskor magukat bemutatni szeretnék.

A korosztályos megoszlásuk is tök átlagos. Délibábos hortobágyon, meg HírTV-s vágóképeken vannak azok a hamvas arcú csillogó szemű fiatalok, akikről beszélni szoktak. Ha viszont jobban megnézik az ilyen vágóképeket, gyorsan rájönnek, hogy az pont ugyanaz az 50 arc. Őket erre tartja Kubatov. Ők a fiatalság látszata.

Én, mint egy egész kerület Kocsis által fullhatalommal fölruházott kampányfőnöke, összesen három standot tudtam minimál-stábbal föltöltve tartani. A szórólapokat postával kellett kivitetni, mert az életben nem ért volna célba, lábak és kezek hiányában. Házalásra, ajtótól-ajtóig kampányra megaztán főleg nem volt senki. Szóval azt a 107 ezret, amiről vetítenek, nyugodtan osszák el 10-el, és még akkor nagyvonalú voltam. 17 ezer aktivistánál többel a Fidesz nem rendelkezik.

A Kubatov lista hatékonyságát sem kell misztifikálni. Van, abba én sem nézhettem soha, de téma volt. Valós célja egyébként épp az, hogy a nem túl széles aktivista bázist jól lehessen irányítani. Ha nincs túl sok embered, és a Fidesznek nincs több, mint az Összefogásnak, akkor azokat célra kell vezetni. A 10 pontos szimpatizálási erősségi lista is azért ilyen. Kopogtatógyűjtésnél minden erejüket összeszedik az első pár napra - nyugi, éppúgy alkalmaznak diákszövetkezetes srácokat, mint mindenki, meg arra a pár napra képesek megmozgatni a Békemenetesek egy részét is - és rámennek célzottan a 7-es szimpatizálási értéknél magasabbal regisztráltakra. Tőlük begyűjtik a cetliket, lobogtatják a sajtónak, hogy mennyit is sikerült ily hirtelen összeszedni, lám mily erős is a Fidesz.

Ezzel persze megintcsak az erő látszatára játszanak. Hisz ha néhány nap alatt simán begyűjtötték a szükségesnél jóval nagyobb számú ajánlást, akkor biztosan marha beágyazottak, hisz ha folytatják, akkor aztán mindenki az Övék lesz, ugyebár. Egy frászt. Ez blöff, ne tessenek bevenni. Nem képesek ugyanis folytatni. Egyrészt lejár a Békemenetesek motivációja, szépen hazamennek, pár nap után hosszú pihenőre. Másrészt meg a tökbiztos szavazókat - ezt jelzi a 7-es fölötti szimpátiaszám - nem kell győzködni: bekopogtat a Vérnarancs, kapja a cetlit, rohanás tovább. Ezt viszont már a 6 és azalatti szimpátiaszámúaknál nem tudják eljátszani.

Ott már bizony beszélgetni kéne, meggyőzni, vitatkozni, de ahhoz nincs stáb. Se mennyiségben, se minőségben. Meg tetszenek majd látni, amiről beszélek, terepen. Rengeteg narancssárga kabátos lesz az első napokban. Gyorsan össze fogják gyűjteni az aláírásokat. Az első napon, simán, sőt sokkal többet, mint amit kéne. És tele lesznek a sajtóorgánumok a Fidesz győzelmi jelentéseivel. Ennek persze kampánypszichológiai oka van. Hogy a tömegmédián keresztül azt sugározzák: nyerünk és kész, a nép mellettünk van.

Így próbálják demoralizálni az ellenzéki aktivistákat, beszaratni a nem rájuk szavazókat, és otthontartani a bizonytalanokat. Szarni rá. Kamu az egész. Maximum egy hét múlva üres lesz a pálya. Egy darabbal nem lesz több valós Fidesz aktivista, mint ellenzéki. Tessenek csak nyugodtan, saját tempóban, aktívan házalni, beszélgetni, standolni, a kampány második felében már alig lesz érezhető Vérnarancs jelenlét a házakban. Én az SZDSZ-szel annak idején mindig olyankor erősítettem. Be is vált.

Van még a telefonos listájuk, de az se egy világszám. Ott is csak a magas szimpátiaindexűeket zaklatják, azokat is csak a választás napján. A Fidesznyik választási bizottsági delegáltak vezetik önmaguknak a névjegyzéket, és időnként jelentenek, hogy az aktív szavazóikból ki nem volt még szavazni. Akkor megy a call-centerbe a jelzés, és noszogatják az illetőt. Az általam vezetett népszavazási kampányban is ment ez a móka, de minimális volt a hatékonysága. Tán ha száz, kétszáz szavazónyi többletet jelentett egy tízezres részvételű szavazáson.

Szóval nem beszarni. Nem bevenni a kamut. Nem erősebbek terepen, mint az Összefogás. Ugyanaz a látszatteremtő politika játszik ebben is, mint bármi másban. Épp annyira szabad ezt is elhinni. Mennyiségben sem erősebbek, minőségben pedig gyengébbek. Övék az országos média. Mindennél fontosabb tehát a terep. Mert ott megverhetők.

Megverendők.

55 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jovaros.blog.hu/api/trackback/id/tr925816395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsuzsanna Heltai 2014.02.16. 09:05:43

Reméljük így van,bár pénz,paripa,fegyver csak náluk van, de úgy tapasztalom igazi elszántság csak meg nálunk.

dobi602 2014.02.16. 11:51:33

"Ugyanaz a látszatteremtő politika játszik ebben is, mint bármi másban. "

Jól írod! Tapasztalható az összes írásodban a cinikus látszatteremtés!
Aki elhiszi neked, hogy őszintén odaálltál az összefogás mellé,-ezen belül a DK mellé,- az azt hiszi el, hogy egy már az MSZP-ből,SZDSZ-ből és mint látható a fidess ből is kikopott,- önjelölt jóakaró,- színtiszta önzetlenségből, baráti segítőkészségből állt egy,- állítólag a számára is szégyenteljes-ügy mellé!
Szabó Gábor! Ahogy te viselkedsz úgy a fizetett kémek, a téglák viselkednek és már meg is tapasztalhattuk, hogy aki leleplez, azt könyörtelenül üldözőbe veszed!
Az ilyen elvtelen csúszómászókat csak az nem veti meg, akiket egy ideig még sikerül átvernie. Mondom! Csak egy ideig, aztán mész innen is a levesbe!

Andráska8 2014.02.16. 11:57:46

A Békementen egy hadosztálynyi erdélyi volt, akik most mind a Fideszre fognak szavazni.
Rengeteg pénzt csoportosítottak oda.
Most ahogy olvasom romák járják nagy pénzes táskával a vidéket, biztatva a romákat, hogy iratkozzanak föl a nemzetiségi listákra, így az ő szavazatuk eleve elvész majd.

Szóval a sok Közgép-pénzből jut ám oda, ahová kell.

trashr5 2014.02.16. 14:07:05

én mindesetre elővettem a "vadászpuskát", ha becsöngetnének

08.szabogabor 2014.02.16. 14:26:45

@dobi602: Kedves Éva! Megértem hogy szűnni nem akaró fájdalmat okoz a jelenlétem. Tán ezért beszél össze itt is, meg a fészbukon is annyi hazugságot. Az életem nyitott könyv, az Öné meg zárt dosszié. Ki tudja mit találnánk benne...

SzaGyu 2014.02.16. 15:00:51

Gondolom ebben az aktivista hálózatba beleszámolták a holtakat is. Mert Orbán lelevelezte velük.

Azt azért figyelembe kell venni, hogyha a Fide SS lefizeti a munkanélküli "önkéntes aktivistákat" akkor bizony nagy létszám lesz.
A pénz náluk nem számít mert eddig éppen eleget loptak és a CÖF-höz mérten ez a béraktivista hálózat minimális kiadás lesz nekik.

60meg3 2014.02.16. 15:53:30

Ennek is nagyobb nyilvánosságot kell adni!

AKIsTUDATLAN 2014.02.16. 16:13:45

Tényleg így lenne, ha KAMPÁNYOLNA ez az Összefogás.
De ehelyett pl. kaptam egy árva A/2-es lapot, hogy izé, menjek Debrecenbe (30 km, és ott aláírásommal támogassam febr. 17-én, és 18-án, 8-18 óráig az MSZP debreceni irodájában a jelöltjüket.
Ezt az úriembert, akinek a fényképe és a neve van a szórólapon, és slussz.
Na, így soha nem fogjuk leváltani az Orbán-rezsimet!

08.szabogabor 2014.02.16. 16:59:49

@8kerseg: Megy az eszemiszom látszat. Legalább a saját képüket megszámolhatták volna, nem több ez 200-nál, és a döntő többsége egyszerhasználatos fényképtöltelék...

08.szabogabor 2014.02.16. 17:00:36

@60meg3: Ma nagyjából ez a legolvasottab blogposzt az országban, több mint 5000-en látták eddig, szétmegy mindenhová :)

sickboyy 2014.02.16. 18:30:31

@08.szabogabor: Csak éppen a bizonytalanokhoz nem jut el..

08.szabogabor 2014.02.16. 18:35:52

@sickboyy: Közvetlenül nem is. De az információ a valóságról aktivistákon keresztül simán.

nagykerek 2014.02.16. 20:57:24

Megmondom mit hiányolok. A 2010-es ajánlócetli adatokat. Fidesz, MSZP, stb.

Az önfényezésben ugyanis a többiek is elég jók, még ha a Fidesz profibb is. Viszont azok a 2010-es számok bizony nem igazolják a mesédet.

nagykerek 2014.02.16. 22:27:05

@08.szabogabor: örülök a precíz adatállománynak

Emlékeztetőül: "A Fidesz kedden jelentette be, hogy jelöltjei összegyűjtötték a célként kitűzött kétmillió ajánlószelvényt."

www.fidesz.hu/hirek/2010-03-14/a-fidesz-tobb-tizezer-emberre-szamit/

Persze máshol is megtalálható: hvg, nol, stb.

08.szabogabor 2014.02.16. 22:39:57

@nagykerek: Mábocsi, de Te állítasz valamit, akkor Te bizonyítasz, nemdebár. A valósan meglévő kopogtatócetli az, ami leadásra kerül. A többi kamu. Ugyanilyan nettó hazugság volt az is, mint a 107 ezer. Pedig akkor valósan nagyon jól álltak, mint az a választáson ki is derült.

Én meg azt mondom, összegyűjtöttünk 8 millió kopogtatócetlit, csak megsemmisítettük. Vicces vagy.

medvedisznóember 2014.02.16. 22:45:18

@08.szabogabor: Szabó fiam, ez bizony egy mosolygós elégtelen. Most sem sikerült boldogulnod egy többismeretlenes egyenlettel. Ül, agyat növeszt!

8kerseg 2014.02.16. 23:05:08

@nagykerek: Végül is teljesen mindegy. Úgyis mindenki összeszedi a szükséges 500 ajánlást, viszont nem lesz trükközés a cetlikkel. A lényeg hányan kúsznak el szavazni.

08.szabogabor 2014.02.16. 23:14:40

Moderáltam egy LMP kampánynicket. Nettó LMP kampánynak nem adok helyt, menj a Kettős Mércére. Szeva.

8kerseg 2014.02.16. 23:20:54

Hiába no. Valaki a nácikra kattan be, Szabó meg az LMP-re :D

medvedisznóember 2014.02.16. 23:32:46

@08.szabogabor: A libás képet a csikkedhez Bajnaihoz szokták csatolni, csak szólok. Most, hogy már ő sem vállal a rád száradt Portik-sár miatt, igazán megpiszkálgathatnád kicsit.

08.szabogabor 2014.02.16. 23:35:34

@medvedisznóember: Küölönösebben nem izgat, hjogy mások mit mihez szoktak csatolni. Hogy egész pontos legyek semennyire sem. A Portik Sztoritok meg épp befürdött, mikor Mátéka nem mert elmenni utánam az ATV-be. Pedig nagyon hívták... Tudod, azért elég kemény, hogy előbb ismerte Sarkadit mint én.;)

8kerseg 2014.02.16. 23:57:28

@08.szabogabor: Gabi a Sarkadi Portik testőr inkább téged vezetett meg szerintem..nem kicsit.

08.szabogabor 2014.02.17. 00:00:05

@8kerseg: Nem vészes, csakhát Mátéka saját nyilvános sajtónyiltkozataiban bökte ki, hogy fél évvel azelőtt ismerte Sarkadit, mint én. Ez persze cinkes, majd használni is fogom, mikor itt lesz az ideje. De előbb megvárom a Vizovicky-Kalmár Ügyet, mert ott is vannak rejtett aknák Mátékának. Nem kapkodok. :)

dobi602 2014.02.17. 00:14:21

@08.szabogabor: Lehet keresgélni Gábor!
Amit itt a mentségedre felhozol, hogy "hazudok" az nem érv, az csak egy szánalmas ökölrázás!
Mert mit is csinálsz te itt tulajdonképpen több íráson keresztül? A volt barátodat,-az éppen soros kenyéradó gazdádat,- nem túl nagy bűnökben kiárulod.
Az ilyesmiért azelőtt a hozzád hasonlóknak kivágták a nyelvét, de a tiedet nem fogják, ezt jól tudod, mert pont tőlük van a küldetésed. Hogy ezt mégis miért teszed az is világos. El szeretnéd hitetni a világgal, hogy te a DK mellé álltál. Több íráson keresztül is arra hajtasz, hogy ezt minél többen elhiggyék neked, hogy később majd a tanácsaidat is fogadják meg.
Nézzük csak, mit is tanácsoltál az előző írásodban? Azt, hogy az aláírásgyűjtés során nem kell preferálni a saját pártunk eszméit, mert ahhoz már túl késő van. Ehelyett elmondandó a jelenlegi kormány által hozott hibás döntések tömkelege.
Kinek kedvez az, ha nem emlegetjük a saját pártunkat? Annak a pártnak, aki ugyan kormányváltó erőnek tünteti fel magát,de mégsem akar belépni az összefogásba és mind a 106 körzetben indít jelöltet nem csak a kormánypárt, hanem az Összefogás ellen is.
Melyik ez a párt? Aki a Fidesz etetőcsövén fejlődik és bármennyit kampányol is ellene, bármikor kész lenne koalícióra lépni vele.
Bizony, bizony az LMP-ről van szó!
A békés választó bemegy a fülkébe és arra emlékszik, hogy beszélt valakivel, aki,- nem tudni ugyan, hogy melyik párttól jött,- de arról beszélt, hogy nem a Fideszre kell szavazni. Na itt egy hangzatos nevű pártocska : "Hát legyen akkor tényleg más!" és behúzza azt az x-et.
Szabó Gábor! Te az Összefogás aktivistáit próbálod hibás és téves kampányolásra buzdítani!
Hol tanultad ezt a raffinált módszert? Nem! Nem tanultad! Tanítottad Kocsis Máténak, akinek a szárnyai alól nem rég bújtál elő újra.
Nem, nem hazudok, csak erre a következtetésre jutottam és őszintén leírtam, ahogy erre mindig is buzdítottál mindenkit!

08.szabogabor 2014.02.17. 00:28:18

@dobi602: Azért a konteókban sem árt némi logika...

gigacherry 2014.02.17. 14:20:58

"Szóval azt a 107 ezret, amiről vetítenek, nyugodtan osszák el 10-el, és még akkor nagyvonalú voltam. 17 ezer aktivistánál többel a Fidesz nem rendelkezik."

107000 / 10 = 10700. Bocs.

gigacherry 2014.02.17. 14:28:02

Egyébként nagyon jó és hasznos írás.

08.szabogabor 2014.02.17. 16:28:44

@gigacherry: Igen, tudom, de mivel a lényeget nem veri be, ezért aztán úgy hagytam :)

libsibolsika 2014.02.17. 22:37:05

Azért ez a Kocsis Máté kampányfőnöke voltam 2011-ben duma elég meredek! Már kezdem érteni miért kedvelnek téged olyan "visszafogottan" az összefosás pártjai! :-)

08.szabogabor 2014.02.17. 22:51:14

@libsibolsika: Senki szeretetére nem hajtok, de nem ezért nem. Az MSZP-s helyicsávó ügyeit is kiástam. Kocsissal bulizik együtt. Olvasd el a Blog küldetését jobb fölül, és akkor megérted :)

08.szabogabor 2014.02.17. 22:56:00

@Füzesy L. Sándor: Le vagy lassulva Alex, már tegnap végigdübörgött a neten :)))

A rokkant is ember · http://arokkantisember.blog.hu 2014.02.18. 09:30:49

"...Én, mint egy egész kerület Kocsis által fullhatalommal fölruházott kampányfőnöke,..."

Gábor! Nem volt elég a "fullhatalom"? Vagy mi a durci oka? Remélem, új gazdáid az összefogásdinál pontosan tudják, hogy őket is ugyanúgy bármikor átverheted mint Kocsist (akit egyébként nem akkora szellemi teljesítmény át.. mert fiatal, nem túl okos csinivnyik)

08.szabogabor 2014.02.18. 10:24:02

@A rokkant is ember: Kösz, nincsenek és soha nem is voltak gazdáim. Önjáró vagyok. Te meg alapinformációkkal nem rendelkezel eszerint. Oknyomozó :)))

08.szabogabor 2014.02.18. 17:21:06

Jobbik propaganda kidobva. Szeva.

medvedisznóember 2014.02.18. 23:24:50

@08.szabogabor: Nem baj, velük majd később pacsizol le. Ha már elszopogattad a dékás nyalókát.

Szabo Pal 2014.02.19. 09:03:37

....így választunk mi,magyar emberek....

8kerseg 2014.02.19. 11:20:37

A nemlétező fideszes aktivisták 1 nap alatt legyűjtötték az összes egyéni induláshoz kellő ajánlást....khm.

08.szabogabor 2014.02.19. 11:30:32

@8kerseg: Mintahogy azt előre megmondtam, tán olvasd el a cikket itt a kommentek fölött, okoska...

8kerseg 2014.02.19. 11:43:09

Persze. Aztán elég megmozgatni a gépezetet a választás napján...sajnos. Majd meglátod.

08.szabogabor 2014.02.19. 11:48:46

@8kerseg: Én ismerem, Te meg nem. El se olvastad a cikket, csak kommentelsz...

8kerseg 2014.02.19. 20:16:21

@08.szabogabor: Bocsánat. Elnézést kérek a magam és 6 milliárd embertársam nevében, hogy hülyének születtünk. Vezess minket váteszként Mester!

8kerseg 2014.02.20. 06:05:14

@08.szabogabor: Egy leendő polgármesternek nem áll jól ez az ovis, "csakazértisenyémazutolsószó" stílus. Tényleg jó szándékúan mondom.

libsibolsika 2014.02.20. 23:20:25

@8kerseg: :-) Igen! Ismerek ilyen embert személyesen is! Ő is mindig azt hiszi, hogy annak van igaza akié az utolsó szó! Aztán persze ez nem igaz, csak kinevetteti magát! Nincs ezzel semm gond, Ő megnyugszik, nekünk meg szerez egy vidám percet, mindenki jól jár! :-)

medvedisznóember 2014.02.20. 23:52:38

@8kerseg: Azért csinálja, mert mindig az uccsó kommenteket látja a blogra tévedő. Most gondolj bele, milyen lenne már, ha a saját otthonodban egy lábtörlőre száradt kakigombóc fogadná a vendégeket? Ha már odaszarunk, legalább hagyjuk, hadd takarítsa el. Légy úriember!

08.szabogabor 2014.02.21. 00:01:11

@medvedisznóember: Fenét azért. A kommenteket max 5% olvassa el, simán úgy szoktam hagyni. Akkor szólok csak, ha épp kedvem van, ha meg nincs, felőlem fönnmaradhat uccsónak bármi. Két napja egész éjjelre csak Te voltál fönn, oct akkómivan...

medvedisznóember 2014.02.21. 00:05:18

@08.szabogabor: Jól van, ezt elfogadom. Akkor bocs.

8kerseg 2014.02.21. 07:56:23

@medvedisznóember: Aki nem akar szaros lenni ne mennyen a disznóólba, a érted mire gondolok.
süti beállítások módosítása